sâmbătă, 4 mai 2013

Din nou doar poezie

„Luceferii”, la întrunirea din duminica trecută, au avut parte, din nou, doar de poezie. Textele au fost susținute de Constantin Dehelean și tânărul, în mare vervă, Iulian Petrescu.

Primul, aflat la o vârstă venerabilă, înregistrează și un debut cu poezie în cenaclul nostru. Are câteva volume pregătite pentru tipar dar, se pare că „ceasul bun” nu a sosit încă. Cel de-al doilea, scrie cu ambiţie și se produce frecvent în cenaclu. Calat pe structuri clasice, Constantin Dehelean scrie o poezie care se adresează raţionalului cu note neomoderniste. Versurile sale au adâncime, livrescul şi miticul, sacrul și profanul se înlănţuiesc într-o viziune personală privind existenţa umană. Cele două cicluri, „Esenţiale” şi „Fărădelegea”, care ne-au fost prezentate, îl califică în postura de poet. Aştept să se producă şi debutul editorial.

Iulian Petrecu se află în progres, textele sale, când incantaţii provocate de întâlnirea cu natura sau cu femeia iubită, când interogaţii exclamative, când descriptive dar toate exprimate într-un registru poetic încă nedecis.

Am reţinut:
   
orizontul

pe câmp orizontul toamnei
este un cerc în care aripile cocorilor
cad spre sud.
...............................................................
muzică

Femeia aceea e când pace când război
harfa ei se adună într-un ghem de forţe
faceţi deci ce face şi mănuşa de catifea
când acoperă o mână de fier
..................................................................

Umbre

albul strălucitor al vălului tău – mireasă mincinoasă
este!
nunta-ţi mincinoasă fărdelege e! fărdelege e!
  O nuntă izolată şi singulară pe tărâmurile Ţării Fax
căutând şerpuitor începutul şi sfârşitul...

lejere şezlonguri se lăbărţează pe nisipul plajei din retina mea...
şi toate se închid într-un cerc vicios
lighioane nerăbdătoare ale dorinţei mele naive...
şi ochiul meu neutral – element paradoxal –

priveşte imaginea ta splendidă,
frumuseţea ta fără început şi fără sfârşit...

 (Constantin Dehelean)

-----------------------------------------------------------------------

În cea de mâine

te văd în toate femeile
În cea de ieri
În cea de mâine
Cu siguranţă
Şi ieri ai fost la fel
...............................

Roşul vieţii tale

Simt cum prin vene
Îmi curge numele tău
Îmi curge, de mine
Îmi curge de tine
Îmi curge de vânt
Îmi curge de ploaie
Îmi curge roşul vieţii tale

(Iulian Petrescu)

Cronicar de serviciu Constantin Butunoi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu